S-a deschis hotelul cu un singur angajat. Are 41 de camere, iar confortul și serviciile sunt la superlativ

de: Iulia Kelt
27 05. 2024

Hotelul Homie din Rimini, situat pe litoralul Mării Adriatice, aproape de San Marino, și-a deschis recent porțile cu un concept inovator în industria hotelieră.

Acest hotel, administrat de lanțul Lindbergh Hotels, este supranumit hotelul fără personal, deoarece funcționează cu doar un singur angajat la recepție.

Serviciile de curățenie și catering sunt externalizate, marcând o tendință emergentă în sectorul HORECA (Hotel, Restaurant și Cafenea).

Hotelul Homie, primul din nișa lui

Hotelul Homie, situat în Marina Centro, inima orașului Rimini, a fost inaugurat pe 22 mai și oferă 41 de camere.

Tehnologia joacă un rol central în funcționarea acestui hotel, exemplificat de activarea cheilor camerelor prin SMS, care devin funcționale când oaspeții se apropie la 200 de metri de hotel. Aceasta reprezintă o aplicare modernă a tehnologiei în industria ospitalității.

Deși hotelul este denumit fără personal, persoana de la recepție este întotdeauna prezentă pentru a asigura un minim de asistență.

În schimb, bucătăria și serviciile de curățenie nu există în mod tradițional. Micul dejun este asigurat printr-un acord cu o brutărie locală care livrează cutii de mic dejun direct la hotel, eliminând necesitatea personalului de bucătărie. Curățenia este gestionată de firme externe specializate, eliminând astfel necesitatea personalului de curățenie intern.

Camerele sunt izolate fonic și echipate cu televizoare care au abonamente la servicii de televiziune cu plată.

Spațiile comune sunt concepute pentru co-living și co-working, fiind accesibile nu doar pentru oaspeți, ci și pentru vizitatorii locali. Mai mult decât atât, cafeaua servită în hotel este marca Starbucks, accentuând accentul pus pe confort și calitate.

Scopul ar fi fost adaptarea la nevoile clientelei, mai puțin pionieratul

Potrivit vicepreședintelui Lindbergh Hotels, Marco Filippetti, scopul nu a fost pionieratul, ci adaptarea la nevoile clientelei.

Investiția în confort și reducerea personalului au fost gândite pentru a atrage tineri turiști și cupluri care caută un sejur confortabil, dar fără a necesita asistență constantă de la personalul hotelului.

Filippetti a spus că acest model de hotel cu personal redus se adresează unei clientele inteligente și exigente, care apreciază calitatea camerelor și a facilităților.